Toutes va bien

17 mei 2009 - Genève, Zwitserland

Lieve 'fans',

in korte tijd hier al veel leuke dingen gedaan. Daarom een korte update van de blog. Inclusief foto's!

Onze eerste zondag hier was het al raak: kaasfondue! Hiervan hebben we wat foto's aan het album toegevoegd...

Nadat we fietsen hadden gekocht wilden we ze natuurlijk meteen uitproberen (foto's). De eerste zaterdag met fietsen direct de Saleve opgezocht. Deze 'berg' kun je via drie routes bereiken: watjes, medium en bikkels! Wij voelden ons 's ochtend 'medium' en gingen op pad. Na enkele uren van klimmen, dalen, klimmen, dalen, klimmen... en het volgen van bordjes 'Circuit de Saleve' bedachten we dat deze bordjes de rondweg aangaven, en niet de weg naar boven... Kortom, in plaats van medium omhoog, gingen we bikkel er omheen! Toen we na 5 uur fietsen honger begonnen te krijgen bleek dat er op een normale zaterdag weinig leven is in de bergdorpjes, zeker niet in de plaatselijke cafe's... Na wat rondvragen bij een stokoude dame wisten we dat 9 km verderop eindelijk een wat groter dorp te vinden was. Zelden Sas en Egge zo snel 9 km in de bergen zien fietsen! En zelden zo genoten van een sandwich mayonaise (met kaas, ham, salade en tomaat erbij)...

Sas en Egge zijn inmiddels vaste leden van de CERN Softball Club en zijn de nieuwe sterren van het team 'the Leptons' (nerd grapje...). Na een oefenwedstrijd vorige week (zie foto album) waarin een stelletje Cubanen ons nog afmaakten, hebben we vandaag de eerste competitiewedstrijd met 31-6 gewonnen. Helaas hadden de US Marines (onze gastheren) de BBQ al opgeruimd toen onze wedstrijd afgelopen was en moesten we het doen met een restje bier...

Ook hebben we ons al verdiept in de frans/zwitserse tradities: DEGUSTATIONS DES VINS! Ofwel 'journee de caves ouvert', gewoon een hele dag lekker wijntjes proeven bij de caves. In Zwitserland een echte feestdag waar je gewoon een keer bij moet zijn geweest. Rond een uur of 1 waren we bij onze eerste cave aangekomen. Het was een zonnige dag en hierdoor smaakte de wijntjes alleen maar beter! 'Gelukkig' moest er nog flink gebikkeld worden op de fiets om alle wijntjes te bereiken... dat betekende natuurlijk veel vocht bij-tanken ;-) In het (voor 1 dag) sprookjesachtige dorp Dardagny hebben we de dag afgesloten. Hier was naast gratis wijn ook nog gratis eten... Na wat uurtjes op een grasveld toch maar besloten 3 flessen mee naar huis te nemen. Mooie souvenirs na een geweldige dag!

Kortom, alles gaat goed ofwel 'toutes va bien'. Ons Frans wordt aan gewerkt...

Dikke kus van ons tweetjes aan iedereen,

X Sas en Egge in Geneva

1. Saal:
    18 mei 2009
    Hey daar!

Ziet er goed uit en jullie voelen je er al helemaal thuis zo te horen!!! :-) Jullie fietsen iig heel wat af!

Hele dikke kus,

Saal.
  2. Nanda:
    18 mei 2009
    Eindelijk kan ik jullie verhalen lezen!!! Mijn internet werkt de laatste tijd weer slecht mee, dus zit nu even achter de pc van mijn moeder, gaat een stuk beter :-D

Ligt het aan mij of hebben jullie alleen maar mooi weer? Echt alle foto's zijn zonnig, ik ben jaloers ;-)
    Hilarisch trouwens, in meer dan 900 km (toch?) 11 auto's, dat zal in Nederland niet lukken. Fijn dat jullie kunnen kaasfonduen, anders zou Sas van schrik niet weten wat ze zou moeten koken iedere dag!

Hier is alles prima! Niet veel bijzonders te melden, veel verjaardagen en feestjes achter de rug en nu nog even zwoegen voor school nu de vakantie in zicht is. Soms zonnig, maar nog niet vaak genoeg.

Ik kijk uit naar komend weekend :-) Dan mogen jullie samen even een Franse chanson laten horen!

Veel liefs, Nan.
  3. Ivana:
    25 mei 2009
    hoi Sas en Egge,
    dat is leuk om te horen dat het allemaal goed gaat daar met jullie! dat jullie snel aan het wennen zijn in Geneve. wij zijn toen ook een paar uurtjes met Astrid in Geneve geweest, was heel leuk. gelijk koffie gedronken bij Starbucks :-) volgende week maandag hebben we trouwens de eerste wetstrijd, spannend! groetjes van mij!