Nous sommes arrive!

6 mei 2009 - Genève, Zwitserland

Lieve familie en vriendjes,

hier een eerste (korte) update van ons leventje hier: het leven in 'la douce Geneve...'

De reis was "easy now". Onze ouwe rooie Scarlet heeft het fantastisch, en voor sommigen aan het thuisfront boven verwachting, volgehouden. We hadden alleen maar zon onderweg en zijn in 934km 11 auto's tegengekomen... wat een rust en mooie natuur onderweg. Nu al zin in de terugreis ;-)

Het appartement is echt leuk (zie foto's) en het buurtje waarin we nu wonen (Carouge) is heel dorps en gezellg. Genoeg gelegenheid om een terrasje te pakken of lekker een avondje te zweten op de dansvloer. Maak jullie borsten maar nat voor de bezoekjes ;-)

Zaterdagochtend hebben we onze verhuisdozen tussen de tomatendozen vandaan geplukt. Ons 'mannetje in de transportsector' had onze negen (ja echt veel te veel spullen!) netjes afgeleverd.

De rest van het weekend hebben we de buurt verkend en zelfs al een traditionele kaasfondue gegeten in het centrum van Geneve. Als echte Hollanders hebben we maandag (met jullie hulp!) twee fietsen gekocht. De helmpjes die hier bizar vaak gedragen worden hebben we maar achterwege gelaten, we zijn toch niet gek?!

Voor Eggie zitten de eerste werkdagen er nu al weer op: veel administratieve rompslomp, maar met uitzicht op de Mont Blanc is zelfs dat niet verkeerd... Voor de mensen die nou eens echt willen weten hoe dat zit met die zwarte gaten kijk eens op: http://www.thedailyshow.com/video/index.jhtml?videoId=225921&title=large-hadron-collider

Sas die is voornamelijk een beetje aan het chillen en de buurt aan het verkennen ;-) Er liggen heel veel sportvelden bij ons in de buurt waar we lekker aan de slag (softbal) kunnen gaan. Tennisparken zijn er ook in overvloed dus we gaan ook zeker vaak een balletje slaan.

Al met al een heerlijke start hier. En met de lieve kaarten uit NL op het prikbord voelt het echt als 'thuis'. A tout a l'heure!

Bises, Sas en Egge

1. tante olga en ome johan:
    8 mei 2009
    ronald heeft het mailtje doorgestuurd.
    veel succes en geniet van deze mooie ervaring
    gr
    ome johan en tante olga
  2. esmee:
    heeey eggie en sassie!
    dat klinkt allemaal goed!!!

veel foto's maken hor, ben benieuwd hoe alles er uit ziet enzo!!

tot snelll xx
  3. Wanny:
    We luitjes,

Fijn te horen dat alles goed gaat met jullie. Keep us posted ;).

Ciao,
  4. Eric:
    8 mei 2009
    Have fun! Ben benieuwd wat jullie allemaal uit het Hollandse gaan missen. Over een tijd kunnne we vergelijken ...
  5. brigitte en marcel:
    8 mei 2009
    heerlijk om deze enthausiaste geluiden te lezen. Wij willen graag mee blijven genieten. Zelf hebben we natuurlijk niets te melden. Want wat gebeurt er hier nou helemaal. Alle gebeurtenissen verdwijnen via een grote maalstroom in een zwart gat, zelfs zonder deeltjesversneller. Bijvoorbeeld: had mijn tennisracket laten bespannen, kwam het ophalen, bleek het meegegeven aan een andere Van der Poel in Berkel.En verder weet ik nu een bewijs van de stelling van Pythagoras. Dat van Euclides. Zeldzame schoonheid van 2250 jaar geleden..Vandaag is een nieuwe pui geplaatst. Spectaculair werk van een enorme hoogwerker die ramen en kozijnen over het dak takelde.Ciao....
  6. Yo et Matthijs:
    9 mei 2009
    Bonjour!
    Nous sommes heureux que vous etês bien arrivés. Nous avons vraiment envie de venir chez vous afin de découvrir Genève et Carouge! À bientôt!
    Bises
    PS il faut écrire nous sommes arrivés ;-) (hihi en espérant que je n'ai pas fait des erreurs moi-même....)
  7. The Scorey Squad:
    9 mei 2009
    Hey You Two!
    Wat een leuke, eerste vrolijke berichten om te lezen! Fijn dat jullie veilig aan zijn en dat jullie het prima maken en het al zo naar jullie zin hebben! Enjoy this adventure! Lots of love and BIG hugs!xxxxx
  8. Aart:
    11 mei 2009
    Hallo daar!

Nou, het ziet er top uit allemaal! Mooi dat het goed bevalt. Geniet er maar flink van en tot binnenkort weer!
  9. Iron:
    12 mei 2009
    Egge en Sas, leuk om te horen dat alles goed bevalt.
    ben al stiekem naar tickets aan t kijken ;)!
  10. Pat&Naat(+junior):
    12 mei 2009
    Darlings...

Super zo'n goede start. Geniet ervan en tot snel weer!

Dikke kus
  11. Dirk en Marian:
    13 mei 2009
    Maak er een leuke tijd van, het begin is in elk geval al goed. Dat geeft hoop voor de rest wat nog gaat komen. Have fun en tot ????
    Dikke knuffel Dirk en Marian